Lancômelle Betty Boop oli itsestäänselvä valinta

Lancôme on 78-vuotisen toimintansa aikana käyttänyt mainonnassaan upeita naistähtiä kuten Isabella Rosselini, Julia Roberts ja Uma Thurman. Heistä yksikään ei ole jatkanut yhteistyötä yhtä pitkään kuin viimeisin tähtönen, Betty Boop – joka aloitti 1930-luvulla kuten Lancômekin. 

Uuden maskaransa, Hypnôse Starin, lanseerauksessa on käytetty Betty Boop -hahmoa niin mainonnassa kuin myymälämateriaalissakin. Ruusukoristeisen sukkanauhan paljastavassa mekossaan keimaileva Betty Boop nojaa maskaraan Daria Werbowyn käsivarrella. Mainoksen teksti sanoo: ”Uudenlainen näkemys tähtisilmistä... Betty Boopin ja huippumalli Daria Werbowyn inspiroimana.” Mainoksen on luonut Publicis 133 Pariisissa, kuvaajana toimi Mario Testino. Ensimmäinen ilmoitus julkaistiin 2012 Harper’s Bazaarin joulukuun numerossa ja tammikuussa 2013 mm. Ellessä, Glamourissa ja Peoplessa. Kampanja on ollut näkyvästi esillä myös Suomessa.

– Alusta saakka on Betty Boop ollut erittäin glamoröösi ja "kuuma". Erityisesti huomio on kiinnittynyt hänen ilmeikkäisiin silmiinsä, sanoo Silvio Galfo Lancômen markkinointiosaston varajohtaja. Piirroshahmon käyttäminen kosmetiikkamainonnassa on perin harvinaista, Lancômen historiassa tämä oli ensimmäinen kerta.

Betty Boopin loi Max Fleischer 1930-luvulla studiollaan Times Squarella. Lähiseudun yöperhosten liikkeitä tarkkailemalla animaation piirtäjät onnistuivat vangitsemaan Betty Boopin liikkeiden luontaisen naisellisuuden. Tämä yhdistettynä hänen muodikkaisiin hiuksiinsa ja lyhythelmaiseen mekkoonsa tekivät Bettystä ikonin, joka muistutti 1920-luvun vapautettua naista, niin kutsuttua flappersia (tytönhupakkoa). Siten oli comeback'kin taattu nostalgiaelokuvassa "Kuka viritti ansan, Roger Rabbit?" (1988).

Katso kampanjasivuja täältä






case, Licensing, Betty Boop